HJÆLP TIL CV OG ANSØGNING

Kommer du ikke til jobsamtale på dit ansøgningsmateriale?

Den mest anvendte jobsøgningsmetode er stadigvæk det traditionelle CV, og ansøgningen som vi kender det.

Lige netop CV og ansøgning er, for mange, en svær disciplin at skrue rigtigt sammen så det sælger eller skaber nysgerrighed.

Hvis ikke du formår at fange modtagers interesse inden for de første 2-5 sekunder, så er der en kæmpestor risiko for, at du ryger direkte i “NEJ”-bunken.

Den allerførst linje, hvad enten det er i dit CV eller din ansøgning, skal få din modtager til at stoppe op og tænke “hm, her er noget interessant”.


Lad være med at skrive det samme som alle de andre, selvom det er det letteste

Jeg har set hundredevis af Cv’er og ansøgninger og omtrent 90 % af dem ligner hinande. De starter på samme kedelige og intetsigende måde, og de slutter på samme uopfindsomme måde.

Jeg har sagt det før, og jeg nævner det lige igen – jobsøgning er en tidskrævende proces, og det kræver grundig benarbejde.

Problemet opstår så snart, du begynder at skrive en ansøgning uden rigtigt at have sat dig ind i jobbet og den virksomhed, som du søger hos. Derfor er research, før du skriver alfa omega for, om du får solgt dig ind til jobbet. Og det er dét som gør, at du skiller dig ud fra mængden med en ansøgning, der ikke bare ligner alle de andres.

Ergo, du bliver nødt til at lægge Janteloven til side og finde frem til de gode ting, som du kan gøre for en virksomhed. Og vigtigst af alt, at du med ord beskriver, hvordan du vil gøre det.

Så er du i tvivl om, hvorvidt dit CV og din ansøgning er god nok ift. det job, du søger, så få en professionel gennemgang.

Find pakker og priser længere nede på siden.

Hvad får du hos mig, som du ikke får andre steder?

Jeg kan med 99 % sikkerhed garantere dig for, at du allerede har hørt nogle af de ting, som jeg kommer til at pege ud i dit materiale.

Det du derimod, og med stor sandsynlighed, ikke har hørt før, er hvordan du kan målrette dine budskaber, så de rammer ind i din modtageres emotionelle behov.

Du skal lære at sælge dig selv som et produkt, og ved at “tale” til din modtagers emotionelle responssystem, øger du dine chancer for at ramme rigtigt hos den, der læser din ansøgning og CV.


Certificeret kundetypespecialist

Jeg er certificeret i Emotionelle Kundetyper, hvilket betyder, at jeg ved hvilke typer af ord, farver og billeder, der fungerer i forskellige brancher og mod forskellige mennesketyper.

Den viden får du ikke andre steder. Så min særlige specialistviden sammenholdt med min mangeårige erfaring med marketing, rekruttering og jobrådgivning, betyder at du får en sikker håndsrækning, som kan hjælpe dig videre mod dit næste job.

Men fundamentet skal være på plads, og har du styr på dit CV og din ansøgning, så er du godt på vej.


Så det du kan forvente hos mig er:

  • en grundig gennemgang af dine materialer
  • faktabaserede argumenter
  • forklaringer, der fortæller, hvordan du kan gøre dit materiale bedre, så du taler til din modtager
  • min hudløst ærlige mening
  • kommentarer i PDF