Brug overskrifter i din jobsøgning og gør opmærksom på dig selv
Ved at anvende overskrifter i dit ansøgningsmateriale – både hovedoverskrifter og underoverskrifter kan du øge din synlighed i bunken af de mange ansøgere.
Overskrifter kan også være med til at skabe positiv opmærksomhed omkring dig, så folk stopper op ved din profil – og endnu bedre, husker dig.
Overskrifter i CV og ansøgning
Øverst i CV’et eller ansøgningen har du den ultimative mulighed for at skabe en appetitvækker.
Frem for at bruge pladsen på noget, som modtageren godt ved, altså at de er ved at læse dit CV (Curriculum Vitae) eller din ansøgning, så brug den til at fortælle noget interessant om dig selv. Og det kan du bl.a. gøre med overskrifter.
Ligesom overskriften i din LinkedIn-profil fortæller noget om den værdi, du skaber for andre, så kan du gøre det samme i dit ansøgningsmateriale.
Prøv at bevæg dig hen imod en værdiskabende overskrift, der kort og præcist fortæller om, hvordan du passer ind i jobbet.
Det kan godt være en lidt svær opgave at få formet de helt rette overskrifter, og netop derfor har jeg i dette blogindlæg, udformet lidt forskellige bud på overskrifter til forskellige brancher og stillingstyper.
Giv den gas på overskrifterne, miks dem, og brug hvad du kan. Og husk på – der findes INGEN opskrift på jobsøgning! 🙂
Eksempler på overskrifter med plads til forbedring:
- “Erfaren og motiveret projektleder søger nye udfordringer”
Søger nye udfordringer inden for… og erfaren inden for, hvad? - “Omstillingsparat softwareingeniør med 20 års erfaring”
Omstillingsparat, hvordan? - “Analytisk og målrettet IT-specialist”
Hvordan analytisk og målrettet – ift. resultater, ift. udførelsen af opgaver i praksis…? - “Imødekommende kommunikator med stærk it-forståelse”
Er imødekommenhed en forudsætning for at kunne bestride jobbet? Hvilken forståelse inden for IT? Vær mere specifik. - “Erfaren karriererådgiver og projektleder”
Hvad gør dig erfaren? Hvilken type erfaring? Hvad hjælper du med? Hvordan skaber du værdi?
Eksempler på værdiskabende overskrifter:
Disse kan godt blive af lidt længere karakter, men det kan man justere på i opsætningen. Og ellers er det en god idé at være konkret og skære ind til benet. Pluk og sammensæt, så din overskrift passer på dig og jobbet.
KOMMUNIKATION/MARKETING/SALG
- Digital marketingekspert synliggør din virksomhed, så du tiltrækker de rette kunder
- Resultatorienteret KAM øger bundlinjen gennem tæt opfølgning
- Stærk kommunikatør brander din virksomhed gennem storytelling og klare budskaber
- Struktureret koordinator sikrer opgaver til tiden gennem overblik og handlekraft
IT
- IT-specialist med stærke lederevner styrer projekterne sikkert i land, til tiden
- Systemadministrator holder systemerne driftssikre gennem høj kvalitet i arbejdet
- IT-supporter sikrer glade kunder gennem høj service
HÅNDVÆRK
- Kvalitetsbevidst og grundig konstruktør gør idé til håndværk gennem høj faglighed
- Moderne murermester skaber bygninger med sjæl til kunder med sans for kvalitet
- Alsidig tømrersvend skaber eftertragtede løsninger og altid med et smil
RESTAURATION OG RENGØRING
- Passioneret kok sikrer glade gæster gennem udsøgte madoplevelser
- Tjener med passion for vine skaber en tryg atmosfære, så gæsterne kommer igen
- Hurtig og effektiv rengøringsassistent, der ikke går på kompromis med kvaliteten
Rigtig god skrivelyst!
#jobtimize
#thejobtimizers.dk
#jobsøgningpåals