Om Jobtimize

Ragini fra Jobtimize

Hej og velkommen til Jobtimize. Mit navn er Ragini Kastberg, og jeg har siden 2009 arbejdet med marketing og branding hos private og offentlige virksomheder. Siden 2016 har jeg interesseret mig for jobsøgning og blogget om mine egne jobsøgningserfaringer. I 2018 skiftede jeg karriereretning og har siden da vejledt nationale og internationale jobsøgende i personlig branding, networking og generel jobsøgning.

Mit personlige formål med hjemmeside her er, at du finder inspiration til at finde din egen opskrift på jobsøgning, og at du får lyst til at afprøve nogle nye jobsøgningsmetoder, så du kommer tættere på jobbet.

Har du spørgsmål, kommentarer eller brug for konkret hjælp, er du velkommen til at kontakte mig.

God læselyst og held og lykke med jobsøgningen.

Kærlige hilsener
Ragini


Jobtimize – et projekt fra hjertet

Ideen til Jobtimize opstod tilbage i 2016 efter længere tids overvejelser om, hvordan man kunne hjælpe jobsøgende til at få mere selvtillid i jobsøgningen samt blive set og husket.

Omdrejningspunktet var mere en håndgribelig proces, overskuelighed, målrettede budskaber og optimering af hele jobsøgningsprocessen, så den vil blive langt lettere at få hul på.

Forberedelserne gik i gang, og jeg gik i tænkeboks for at finde et navn, der matchede konceptet. Det blev til Jobtimize – en sammentrækning af job og optimering (job/optimize).

Da navnet var på plads, blev der formet og udviklet kurser og taget certificeringer, som skulle hjælpe til at udvide og styrke værktøjskassen.

Jobtimize er en vidensplatform, hvor du som jobsøgende kan søge viden og råd omkring håndgribelig, målrettet og synlig jobsøgning.

Læs også min historie om vejen “Fra ledig til jobkonsulent”

Idémageren bag

Jeg hedder Ragini Louise Kastberg og er en årgang ´83. Jeg er uddannet markedsføringsøkonom samt assistent med speciale i offentlig administration.

Gennem mere end 10 år har jeg markedsført og brandet virksomheder, bl.a. GRUNDFOS, Mercantec, Jobcenter Sønderborg og Job- og Uddannelsesakademiet.

Det betyder, at jeg har en god portion marketingerfaring at trække på, når jeg kommunikerer og former målrettede budskaber.


Jeg brænder for at hjælpe andre


Min passion for at hjælpe jobsøgende til det rette jobmatch udspringer fra min egen ledighedsperiode.

Jeg har selv været ledighedsmøllen igennem med a-kasse, jobcenter, virksomhedspraktikker, jobsøgning i alle afskygninger, video-CV, CV-hjemmeside, jobsøgning på sociale medier og via netværk.

Så jeg kender alt til de mange udfordringer og frustrationer, der kan være forbundet med det at være ledig.

Det er, for mange, en utryg og ubehagelig situation at befinde sig i, hvis ikke man kan finde ind til en måde at få ro og overblik på.

For mig hjalp det at udforske mine muligheder og teste forskellige jobsøgningsmetoder.

Jeg skabte en tryghed for mig selv og et håb om, at en dag, skulle nogen nok få øje på mig – og det lykkedes, da en tidligere kollega kontaktede og ansatte mig via LinkedIn.

Det er disse metoder kombineret med ny viden, som jeg gerne vil give videre til andre jobsøgende.

Specialist i Emotionelle Kundetyper – emotionel segmentering

Noget som virkelig har hjulpet mig til at lette min jobsøgning på alle punkter lige fra udvikling af indhold og budskaber til troen på, at “jeg kan godt”, er min certificering som specialist i Emotionelle Kundetyper (læs mere om kundetyperne her).

Jeg ved, hvilke virkmidler, der skal tages i brug alt efter hvilken virksomhed, stillingstype, modtager der skal stiles efter at overbevises.

Det at kende til kundetyperne og kunne anvende dem i praksis, bevirker at jobsøgningen bliver langt mere håndgribelig, fordi man har en præcis plan over, hvor man skal starte og slutte.

Man ved præcist, hvilke ord man skal bruge, hvor meget teksten må fyld, hvordan farvesammensætningen skal være og hvilke typer billeder, der er bedst at anvende.

Kort sagt – at være specialist i Emotionelle Kundetyper gør det lettere at vælge en konkret retning og målrette sine budskaber, så de bliver set og hørt.